« Alla Publika Rekryteringar

Interimsuppdrag: Marknadschef till Nordiska Kompaniet NK

Interim Marknadschef till Nordiska Kompaniet, NK

Rollen som Interim Marknadschef innebär ansvaret för att leda, driva och utveckla NK-varumärket samt marknadskommunikation utifrån omni-kanal. Uppdraget innebär även ansvar för digital utveckling, kund/konsumentundersökningar samt relationen med reklam-, annons- och mediebyråer.

Marknadschefen har fullt budgetansvar för marknadsavdelningen samt för marknadsföringen inom NK. Vidare innebär rollen ansvar för all extern och intern information kring marknadsföringsfrågor samt att verka som stöd till övriga affärsområden i kundprojekt.

Som marknadschef leder du NK:s förändringsresa från fysisk miljö och traditionell marknadsföring till ett tydligt fokus kring omnikanaler.

Rollen som Interim Marknadschef kräver:

  • Bakgrund från detaljhandeln med starka varumärken och tydligt koncepttänk
  • Erfarenhet från fysisk handel i kombination med erfarenhet från digital handel
  • Erfarenhet av att driva digital kommunikation utifrån omnikanal
  • Erfarenhet och förståelse för SEM, SEO, retargeting och marketing automation
  • Erfarenhet från kommersiella miljöer

Du är en erfaren, strukturerad och coachande förändringsledare med förmåga att bygga team och entusiasmera/engagera kollegor och kunder. Du är visionär och analytisk samt en tydlig doer. Du tänker affärsmässigt med en stor förståelse för kundernas verksamhet och affärsförutsättningar. Att arbeta som Interim Marknadschef kräver lyhördhet och tydlighet, skinn på näsan med förmågan att vara en god relationsbyggare såväl internt som externt. Erfarenhet från internationell detaljhandel är önskvärt. Akademisk examen är ett krav.

Tillträde: Omgående
Uppdragets längd: ca 6 månader
Placering: Centrala Stockholm

Är detta intressant för dig eller för någon i ditt nätverk? Kontakta oss omgående:

Jonas Koch, partner jonas.koch@michaelberglund.se  070-244 52 00
Per Wreding, senior konsult per.wreding@michaelberglund.se  073-368 84 65