« Alla Nyheter

Pressmeddelande – 17 Nätverket expanderar med nya medlemmar

17 är ett exklusivt nätverk för kvinnor som har startat, äger och leder större bolag som omsätter minst 50 msk/år. Syftet med 17 Nätverket är att synliggöra kvinnor som startat, äger, leder eller har ägt större företag. Vi vill inspirera fler kvinnor att vilja driva stora företag.

För att bli medlem ska man skicka in en intresseanmälan på via hemsidan www.17natverket.se – vi på Michaël Berglund AB är stolta över att vara medlemsansvariga för nätverket.

Nätverket drivs av en vision att se lika många framgångsrika kvinnor som män i affärslivet, som äger och driver företag med betydande omsättning och resultat. Nya medlemmar är bl.a Susanne Liljeberg, Lisa Lindström, Ida Backlund och Reneé Voltaire. Hittills har nätverket i snabb takt vuxit från de ursprungliga grundarna till 32 kvinnor. Alla med den gemensamma erfarenheten att framgångsrikt startat och drivit upp bolag till en omsättning på minst 50 miljoner sek/ år.

17 Nätverkets medlemmar är alla framgångsrika förebilder som skapar tillväxt och arbetstillfällen. De är kreatörer och entreprenörer som med ett stort driv tillsammans bygger en plattform för att fler kvinnor ska nå affärsmässig framgång i stor skala.

– Nu vill vi bli fler. Om vi är fler syns vi mer. Om vi syns mer så kan vi fortsätta att inspirera och peppa fler kvinnor till framgång. Vi får också mer makt att påverka det framtida svenska affärsklimatet och hela den svenska arenan för företagande och entreprenörskap säger Jessica Löfström, en av initiativtagarna till nätverket.

Vi är drivna. Vi är tuffa. Vi är förebilder och vi är framtiden. Vi skapar framgång och vi skapar arbete. Vi är kreatörer och entreprenörer, och tillsammans skapar vi en plattform för att fler kvinnor ska nå affärsmässig framgång. Vi är 17 Nätverket.

Grundarna
Jessica Löfström, ExpanderaMera byggbemanning