Interim

Aktuella publika interimsuppdrag

Search Marketing & Digital Platforms Specialist

I rollen som Search Marketing & Digital Platforms Specialist är du en del av Samsungs digitala team där dina främsta arbetsområden kommer vara att: 

  • Arbeta i Samsungs Adobe Marketing Cloud Team där du är ansvarig för Adobe Media Optimizer (ett av sex verktyg i AMC)
  • Vara ansvarig för SEO och SEM på samsung.com/nordics
  • Vara ansvarig för verktyg som förbättrar kundresan på samsung.com/nordic (t ex BazzarVoice och Channel Advisor)
  • Bistå olika avdelningar med SEM (definiera, aktivera och följa upp kampanjer)
  • Ha nära kontakt med mediachefer, digitalchefer, kategorichefer samt media- och reklambyråer

I rollen krävs 3-5 års erfarenhet av digital marknadsföring. Erfarenhet av att ha arbetat med Adobe Marketing Cloud är önskvärt, men ej ett krav. Du är en van köpare av SEM-kampanjer från mediabyråer och har gedigen erfarenhet av att analysera trafikdata relaterad till sökning och försäljning i syfte att öka effektiviteten. Du har specifikt arbetat med SEO och SEM, från stora sajter i konkurrensutsatt miljöer. Sannolikt har du en akademisk examen inom marknadsföring eller teknisk utbildning. 

Samsung kännetecknas av en extremt snabb, föränderlig och internationell miljö. Vi söker därför dig som nyfiken, självgående och driven med stor anpassningsförmåga.  

Tillträde: Omgående
Placering: Samsungs huvudkontor i Kista
Uppdragets längd: minst 6 månader med möjlighet till fast anställning. 

Låter detta intressant eller vet du någon som skulle vara intresserad? Kontakta oss omgående via interim@michaelberglund.se. Bifoga gärna ett uppdaterat CV.

 


Vill du finnas med i vår databas inför kommande interimsuppdrag ser vi gärna att du lägger in ditt CV och kontaktuppgifter genom att klicka här.